Роботи ще багато – адже і розв’язки будувалися без огляду на потреби громадського транспорту, і цілком логічні маршрути не впроваджувалися. «Чотири роки чиновники не звертали уваги на незручний вхід на станцію, але врешті здоровий глузд взяв гору, вже будується зручний вхід, – розповів «Вечірці» співкоординатор спільноти «Київські проекти» Олексій Нікіфоров.
– Нам варто врахувати цей досвід і більше не припускатися таких будівельних помилок, адже у Києві, на жаль, на транспортних розв’язках потреби пішоходів переважно враховуються в останню чергу: їх змушують долати сходи переходів, ходити в обхід. Насправді ж місто має бути насамперед зручним для людей».
На станції прибрали каміння, що мало зашкодити потраплянню пасажирів на станцію в обхід надземного входу. Цей «запобіжний» захід не лише не мав успіху, а й викликав обурення киян, що своїми руками прибрали перешкоду. А нині сюди завезли плити для облаштування спуску з платформи і виклали перехід через трамвайні колії. Зараз транспортники просять пасажирів трохи потерпіти і на час будівництва користуватися надземним виходом.
«Для зручності пасажирів ми облаштуємо однорівневий вихід – з переходом через трамвайні колії та наземним переходом через вулицю Жилянську, – розповів «Вечірці» радник міського голови з питань транспортної інфраструктури Олександр Кава. – Для безпеки пасажирів перехід буде обладнано світлофором, що працюватиме в одному циклі з існуючим світлофором біля універмагу, тож заторів тут не очікується. Новий вхід, звісно ж, буде обладнано турнікетами, аби пасажири могли оплатити проїзд. Термін робіт – не більше, ніж півтора місяці, але враховуючи увагу громадськості міста, можливо, зробимо набагато швидше. Нині є повне взаєморозуміння і Департаменту транспорту і зв’язку КМДА, і ДАІ, і «Київпастрансу».
А вже до початку наступного тижня має запрацювати новий автобусний маршрут №115 – від Дарницького вокзалу мостом Патона на Поділ. Як розповів Олександр Кава, на Подолі маршрут прямуватиме на Набережно-Хрещатицьку вулицю, перша зупинка буде на вулиці Спаській, далі маршрут пройде вулицями Волоською, Сковороди і через Контрактову площу – на вулиці Сагайдачного, Андріївську та знову на Поштову площу і назад, на Лівий берег. Таким чином, на Подолі маршрут фактично не матиме кінцевої, що забезпечить більше зручностей пасажирам. «На жаль, поки не буде зупинок на Поштовій площі та біля станції метро «Дніпро», – зазначив Олександр Кава. – Проектувальники цих розв’язок геть не думали про пасажирів, про громадський транспорт, а це недопустимо. Але з часом зупинки з’являться і в цих місцях, ми над цим працюємо. Також буде запроваджено додаткові зупинки на вулиці Сагайдачного, популярній серед киян і туристів». Ще одна новація очікує на мешканців Пріорки. Найближчим часом буде відкрито новий трамвайний маршрут №17 з площі Шевченка до станції метро «Оболонь», що підвозитиме пасажирів з Автозаводської та навколишніх вулиць до підземки. Колії для маршруту вже існують – справа лише в капітально відремонтованих трамвайних вагонах, що мають ось-ось надійти у депо.
Також пасажири цього маршруту зможуть пересісти на міську електричку на станції «Вишгородська» – в рамках перезапуску цього проекту транспортники роблять більш зручним доступ до потягів. Як розповів Олександр Кава, також передбачається продовжити тролейбусні маршрути №9 та №22 від старого терміналу аеропорту «Київ» (Жуляни) до станції «Київ-Волинський», перенесено зупинки наземного транспорту біля станцій «Вишгородська» та «Борщагівка», а також біля станції «Протасів яр» – вона має запрацювати і для міської електрички. Термін виконання цих проектів триваліший – до півроку
Григорій Мельничук