На Хрещатику у Києві можуть з’явитися наземні пішохідні переходи. Про це УНН повідомили у прес-службі Департаменту містобудування та архітектури
Створення наземних переходів є поширеною світовою практикою. У багатьох європейських містах підземні пішохідні переходи будуються лише там, де немає можливості зробити наземні, а саме на швидкісних магісталях та магістралях безперервного руху.
Тема наземних переходів нині актуальна і в Києві. Так, в рамках воркшопу “Пішохідний Хрещатик” пройшло обговорення про те, яким може бути і має бути центральна вулиця столиці.
Можливий варіант облаштування наземних переходів на Хрещатику в рамках воркшопу презентував спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури Департаменту містобудування та архітектури Віктор Петрук.
В першу чергу, Віктор Петрук зазначив, що зробити центральну вулицю міст повністю пішохідною поки неможливо. Адже Хрещатик є найважливішою транспортною магістраллю загальноміського значення. В перспективі, якщо підХрещатиком з’явиться транзитний тунель, який візьме на себе транспортну функцію, можна говорити про розвиток на Хрещатику пішохідної зони.
Однак, за словами Віктора Петрука, восьмисмуговий Хрещатик може бути звужений до п’яти смуг з облаштуванням наземних пішохідних переходів. При цьому його пропускна здатність не буде зменшена, а швидкісний режим навіть зросте. Такого висновку в Департаменті містобудування та архітектури прийшли, проаналізувавши вуличну мережу від Європейської до Бессарабської площі.
“Ми звернули увагу на те, що пропускна здатність восьмисмугового Хрещатика абсолютно не адекватна пропускній здатності прилеглих вузлів. Восьмисмуговий Хрещатик може пропускати до 5,5 тис. автомобілів на годину в одному напрямку. У той же час,вранці Європейська площа в напрямку Хрещатика пропускає тільки близько 3,2 тис. автомобілів на годину, а ввечері Бесарабська площа -близько 2,2 тис. автомобілів на годину.
У нас виникла хороша пропозиція — звузити проїжджу частину Хрещатика на 2-3 смуги, оскільки в години пік його проїжджа частина фактично використовується як „виставка автомобілів“. За рахунок такого рішення ми можемо поліпшити характеристики центральної вулиці міста, влаштувати наземні пішохідні переходи, а також позбутися любителів швидкісної їзди”, — пояснив Віктор Петрук.
Спеціаліст уточнив, що від вул. Б.Хмельницького до вул. Михайлівської пропонується звузити проїжджу частинуХрещатика до трьох смуг в напрямку Бесарабки і до двох смуг в напрямку Європейської площі. При цьому можна організувати регулювання перехресть Б. Хмельницького — Хрещатик, Прорізна — Хрещатик і Михайлівська — Хрещатик у дві фази.
“Ми промоделювали цю ситуацію і побачили, що знаходимося на правильному шляху. Схема організації руху і світлофорне регулювання дозволяє пропускати пішоходів біля ЦУМу, Департаменту архітектури та Будинку Профспілок по денній поверхні, не ускладнюючи при цьому автомобільний рух”, — резюмував Віктор Петрук.