“Будь-які тарифи мають бути не тільки економічно, а і соціально зумовленими. З одного боку, ціну треба підвищувати. З іншого — вони мають бути доступними. Якщо буде надто дорого, ніхто не їздитиме. Тому я вважаю, що 3 гривні, максимум — 3,50, буде цілком достатньо. За умови, що збережуться пільги для студентів і пенсіонерів, а збитки покриватимуться з міськбюджету”, – каже Сергієнко.
За його словами, значну частину витрат Київського метрополітену мають покривати коштами із міського чи державного бюджету.
“Насправді, сплата проїзду покриває для метро тільки обігові кошти: це щоденне обслуговування, зарплата робітників, тощо. Інше ж, наприклад, капітальні ремонти, мають фінансуватися з державного чи міського бюджету. Крім того, зазначу, що кожен третій пасажир у метро — це пільговик. Сплачувати кошти за пільговиків у метро також мають з бюджету. Однак, цього нема через недисциплінований бюджет, а також тому, що у нас нема чіткого обліку пільговиків. Щоб встановити точну їх кількість, треба переходити на картки із електронними чіпами”, – зазначає Олександр Сергієнко.
У Київському метрополітені кажуть, що підприємство уже давно є збитковим:
“За нашими підрахунками, собівартість однієї поїздки складає 3,16 грн. Це при тому, що на кінець цього року наш фінансовий результат становить мінус 500 мільйонів гривень. Відповідно, проїзд не має коштувати нижче, ніж ця собівартість. Харків уже рік їздить по 3 гривні, бо вони зрозуміли, що метро — це один із найдорожчих видів транспорту. А в Києві ви їдете у маршрутці по 4 гривні. Там нема витрат на світло, електроенергію. Метро не може бути дешевшим за наземний транспорт”, – кажуть у прес-службі установи.
Працівники метро сподіваються, що здорожчання проїзду допоможе хоч якось покрити витрати на ремонтні роботи:
“Ескалаторам по 50 років, деталей на них уже не продають, заводи, які їх виробляли, вже не працюють, а ми обмежуємося тільки капітальними ремонтами. Потребуємо хоча б часткової їх заміни на нові. Потрібне укріплення ґрунтів, заміна рейок і стрілок. У тунелях тече вода, для чого треба закупити спеціальні гідроізоляційні розчини. За цей рік через поганий технічний стан ми зняли 66 вагонів, вони стоять у цеху без колісних пар і теж потребують ремонту. Плануємо зняти ще 60 — в купі це 125 вагонів, або 25 поїздів. Через це збільшується інтервал руху, що вже помічають пасажири. Особливо це відчутно в час пік. Ми тримаємося виключно на ентузіазмі робочих”, – говорять у Київському метрополітені.
Проїзд у столичному метро має коштувати не більше 3-х гривень
20 листопадаа 2014 11:22
Джерело:
Мій Київ