Про це пише “Сегодня”.
За словами в. о. директора департаменту транспортної інфраструктури Івана Шпильового, транспортники просять підвищити тарифи до 4-6 гривень за поїздку.
Він пояснив, що КМДА не втручається в економічну політику приватників, а лише перевіряє, обґрунтовані тарифи чи ні.
“Зараз ми розглядаємо документи ще від трьох перевізників. На це може піти кілька днів. Тарифи, які вони пропонують встановити, це 4 гривні, 5 гривень і 6 гривень. Найвищий – на тих маршрутах, довжина яких перевищує 22 км. Питання вирішується”, – сказав Шпильовий.
Подала нові розрахунки в КМДА компанія “Кийтранс-2005”, яка обслуговує близько 20 маршрутів у столиці. У тому числі 14-кілометровий 223-й – від Південного вокзалу до вул. Туполєва, 417-й – з Новобіличів на Контрактову площу, протяжністю більше 18 км.
Також чекають вердикту від влади ФОП “Овчинникова” та ФОП “Гусак”, які обслуговують більше 10 маршрутів. Тут швидше за все подорожчання торкнеться маршруту №242 – 24 км від Індустріального шляхопроводу до метро “Лісова”. Зараз проїзд тут коштує 4 гривні, а може стати 6 гривень.
Планують підняти ціни і перевізники на коротких маршрутах.
“Ми хотіли підняти ціни вже з січня. Але, щоб не псувати людям свята, почекаємо до лютого і підвищимо тарифи разом з комунальним транспортом. Наприклад, зараз у нас ціна на маршруті №442 – 2,5 гривні, №442-Д – 3 гривні. А буде, імовірно, 4 гривні”, – сказав директор “Політехавто-Б” Микола Бацан.
У компанії “Сою-авто”, яка з 19 грудня підвищила ціни на проїзд до 5 гривень на п’яти маршрутах (№192, 180, 476, 485 і 529), пояснюють, що підняли тариф на найдовших маршрутах, протяжністю до 21 км.
“Це вимушений крок, але об’єктивний. Пальне подорожчало в 2 рази, шини – в 2 рази. Одне колесо коштувало 1400 гривень, тепер 2800 гривень. На тиждень ми купуємо як мінімум 40-50 коліс. Безпека пасажирів – перш за все. Ми подали розрахунки в КМДА, і нам їх погодили. На це пішло 3 тижні”, – пояснив директор “Союз-авто” Юрій Нестерчук.
Він додав, що на деякі маршрути влада затвердила тариф у 6 гривень.
“Але ми теж розуміємо, що і у людей зараз немає грошей, тому йдемо на компроміс, підвищуючи не до 6, а тільки до 5 гривень”, – пояснив Нестерчук.
За його словами, гроші потрібні не просто на ремонт, а щоб підприємство хоч трохи могло розвиватися.
“Тільки цього року ми оновили свій парк на 91 автобус. Усі машини нові на маршрутах №192, 180, 455, 513. А наступного року плануємо замість “Богданів” запустити великі автобуси”, – додав Нестерчук.
Експерти кажуть, що тарифи перевізників визначаються не тільки розрахунками, а й попитом пасажирів.
За словами голови міськорганізації роботодавців-перевізників “Столиця” Валерія Липецького, після подорожчання проїзду до 5 гривень пасажирів не стало менше.
“Людині вигідніше заплатити 5 гривень і проїхати величезну відстань без пересадок, ніж скористатися кількома видами транспорту. Так вийде ще дорожче і довше. Особливо це відчують після підвищення цін на проїзд в автобусах, тролейбусах і метро, яке планується на лютий”, – пояснив Липецький.
Як відомо, 19 грудня у деяких маршрутах, які курсують з Троєщини до центру Києва, підвищили вартість проїзду до 4-5 гривень.
Київська адміністрація пропонує підвищити тарифи на проїзд у комунальному транспорті у 2 рази: на метро та міську електричку до 4 гривень, наназемний транспорт – до 3 гривень за одну поїздку. Наразі триває громадське обговорення тарифів.
Мерія має намір підвищити вартість проїзду в комунальному громадському транспорті з 1 лютого.