Дві концепції столичних зупинок

22 Березня 2015 16:00

Столична влада розробила дві концепції розміщення зупинок. На останньому засіданні постійної комісії Київради з питань транспорту та зв’язку відбулися громадські слухання, щодо того, якими будуть столичні зупинки. Про це пише газета “Хрещатик” у матеріалі “Непрості зупинки”.

Як розповів генеральний директор комунального підприємства «Київпастранс» Сергій Майзель, у нашому мегаполісі функціонує 2505 зупинок громадського транспорту. З них лише 42 мають електронні табло, 1132 — облаштовані павільйонами очікування, а ще на 682 зупинках комплекси застарілі. Причому самих комплексів на 682 зупинках аж 925 одиниць. Протиріччя з правилами арифметики вирішується просто: на деяких із цих зупинок розташовано кілька комплексів. Ще 132 зупинки мають павільйони очікування. На 172 зупинках павільйони очікування обладнані конструкціями для наземної реклами.

І це було б чудово, якби у сучасному місті на 512 зупинках було де сховатися від дощу, вітру чи снігу. Натомість вони, ці 512 зупинок, не обладнані нічим, окрім знаків і табличок, та деякі — лавами. Немає де й перечекати негоду. Як наголосив директор КП «Київпастранс», навіть статистичні дані ілюструють, що зупинки не відповідають сучасним потребам мегаполісу.

У свою чергу, голова постійної комісії Київради з питань транспорту та зв’язку Ігор Піковський зауважив, що комісія намагалася вирішити проблематику зупинок у Києві в форматі робочої групи. Але коли депутати заглибилися у тему, то зрозуміли, що питання комплексне, системне, тож для вирішення потрібна Концепція, яка б запровадила «правила гри».

kreschatic.kiev.ua

kreschatic.kiev.ua

Для нас головне — комфорт киян та гостей міста. Таку позицію виголосили автори двох проектів Концепції розміщення запинок у столиці, які представили документи на громадських слуханнях. Зупинки в столиці мають відповідати європейським стандартам, гармонійно вписуватися у стиль міста і милувати око та бути функціональними.

Концепція від КП «Київпастрансу» пропонує новий принцип розміщення, який передбачає визначення формату (архетипу) зупинкових комплексів та павільйонів очікування для кожної зони і врахування архітектурного середовища міста Києва. Різні види зупинкових комплексів (архетипи) пропонується зібрати у Класифікаторі. Зупинки будуть видозмінюватися з урахуванням низки чинників, зокрема, пасажиропотоку, виду громадського транспорту, кінцеві вони чи проміжні тощо.

Концепція депутата Київради Олексія Панчука акцентує основну увагу на легалізації МАФів на зупинках. Як зазначив депутат, зупинкові комплекси потрібно обладнати елементами відеоспостереження, кнопками екстреного виклику міліції, належним освітленням. А легалізація торгових площ надасть додатково 2500 робочих місць та збільшить відрахування до бюджету. Автор очікує інвестиції у розмірі 250 млн грн, але додає, що інвестування коштів у розбудову зупинкової мережі має високі ризики.

Про важливість проблеми свідчить жвава дискусія, котра спалахнула у ході громадського обговорення. Але всі учасники дискусії були одностайними — Концепція необхідна. Отже, маємо сподівання, що скоро ситуація з зупинками почне змінюватися на краще.

 

Джерело: Хрещатик