У Києві продовжують закриватися магазини та салони краси.
Меблевий магазин закриває киянин Олександр Борсук. Він розпродує ліжка, дивани та кухню зі знижкою 20 відсотків.
“Вже продав двоповерхове дитяче ліжко і комп’ютерний стіл, завтра приїдуть дивитися кухню. До кінця березня мушу продати, щоб не платити далі за оренду, – говорить Олександр. – Порівняно з попереднім роком її підняли вдвічі”.
Знайти покупця на меблі зараз важко.
“Меблі подорожчали на 60 відсотків, бо виросли ціни на імпортні комплектуючі, – пояснює власник магазину. – А продажі впали. Диван, який ще восени торік коштував 5 тисяч, тепер продаємо по 8, бо подорожчали оббивні тканини”.
За словами власника магазина, покупці шукають меблі дешевші і не звертають увагу, що вони гіршої якості.
“Виріс попит на кухні з вітчизняного ДСП, бо вони удвічі дешевші за імпортні, – каже Борсук. – Часто приходять подивитися, а купують вже готові у будівельних супермаркетах, бо вони там дешевші, ніж на замовлення. Дивани запитують в ціновому діапазоні до 5 тисяч гривень. Кожен другий купляє в кредит”.
У столиці закрився магазин, що торгує делікатесами.
“Ми торгували дорогими м’ясними і кондитерськими виробами, елітними напоями, ікрою і рибою, – розказує колишній директор Анастасія Хоменко. – 80 відсотків товару завозили з-за кордону. Зараз купівельна спроможність людей впала. Заходить удвічі менше покупців і дозволяють собі купити не так багато, як раніше”.
На межі закриття чверть столичних перукарень. Про це розповіла власниця салону краси Тетяна Соболєва.
“Криза серйозно вдарила по салонах краси, – говорить Тетяна. – Ми планували відкривати масажний кабінет, купити новий вертикальний солярій і запросити на роботу тату майстра. Але бізнес-план переглянули. Розширятися поки нема за що”.
За словами власниці салону краси, з березня знову подорожчала косметика. Але піднімати ціни на свої послуги у перукарнях бояться, аби не відлякати клієнтів.
“Перукарі і косметологи погоджуються до кінця року працювати за стару зарплату, бо піднімати ціни на стрижки і послуги не ризикую, – каже Соболєва. – Зараз і так клієнтів на третину менше. Якщо інші перебіжать до конкурентів, нам прийдеться закритися”.