Незалежним будівельникам доріг доведеться платити грошима, а не обіцянками

15 Квітня 2015 12:16
cdn.ruvr.ru

cdn.ruvr.ru

«Укравтодор» тепер не буде ані будувати дороги, ані контролювати їх якість. Будівництвом займатимуться незалежні компанії. На думку радника міністра інфраструктури Олександра Кави, приватні гравці будуть працювати тільки при стовідсотковій оплаті робіт, на відміну від держкомпаній.

«Укравтодор» буде займатися дорогами міжнародного та державного значення і буде виступати тільки замовником будівництва таких доріг. Про це повідомив міністр інфраструктури Андрій Пивоварський.

Тобто «Укравтодор» буде замовляти ділянку дороги, наймати незалежного будівельника, незалежного експлуатанта та незалежного оцінювача якості.

Детальніше про нову схему будівництва доріг радіостанція Голос Столиці поговорила з радником міністра інфраструктури Олександром Кавою.

Що означає: незалежний будівельник, незалежний експлуатант і незалежний оцінювач якості? Що це за організації і від кого вони будуть незалежні?

− Зараз на ринку автомобільних доріг працює «Укравтодор» і державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», 100% акцій якої належать державі. Ці акції перебувають в управлінні «Укравтодору». Якраз «Автомобільні дороги України» зараз виконують левову частку робіт з утримання автомобільних доріг, тоді як «Укравтодор» виступає замовником цих робіт і контролює їх якість.

Тобто якість контролює одна організація, а виконує роботи інша?

− Так. Та компанія, яка є замовником, вона є і контролером якості виконання робіт. У Європі зазвичай ці функції розділені між різними учасниками, відповідно, є можливість проводити незалежний контроль якості виконаних доріг.

Тепер будуть залучатися три різні компанії, одна з яких буде незалежно будувати, друга буде незалежно експлуатувати ці дороги, третя буде незалежно оцінювати якість. І все це буде незалежно від кого? Від «Укравтодору»?

− Так. Щоб впровадити цю модель в повному обсязі, потрібно в першу чергу внести зміни до законодавчих актів України. А в другу чергу потрібно, щоб у дорожньому фонді держбюджету було достатньо коштів для фінансування таких робіт. Тому що на відміну від діючої структури фінансування, приватні гравці готові працювати тільки при стовідсотковій оплаті виконаних робіт, тоді як «Автомобільні дороги України» найчастіше виконують роботи без оплати з відстроченими платежами.

«Укравтодору» в цьому процесі тепер залишиться тільки роль замовника?

− Так, ми будемо прагнути саме до такої моделі, що стосується доріг державного значення. Це всі міжнародні коридори, які проходять по території країни, це національні коридори, а також регіональні дороги.

Кому віддадуть дороги місцевого значення?

− Дороги місцевого значення будуть передаватися ОДА, також вони отримають частину фінансування, яке раніше йшло через центральний бюджет. Раніше «Укравтодор» займався всіма дорогами в Україні, крім комунальних, тобто доріг на території населених пунктів. А реформа припускає, що дороги місцевого значення − а це 119 тисяч з 170 тисяч кілометрів доріг − перейдуть до ОДА. І яку дорогу місцевого значення ремонтувати, і в які терміни, визначатиме вже не «Укравтодор», а ОДА. Це має наблизити послугу до потреб регіону, тому що з області набагато краще видно, які дороги більше потребують ремонту, ніж зі столиці.