У народі 25-того травня колись вшановували святого Єпіфанія

25 Травня 2015 08:38
wallpaperswide.com

wallpaperswide.com

Сердяться слабкі душі, сильні — ненавидять або прощають.
Г. Тютюнник

У народі 25-того травня колись вшановували святого Єпіфанія, про якого говорили: “Якщо Єпіфан вранці зодяг червоний жупан, то все літо буде сухе й спекотне”.

За церковним календарем 25 травня вшановують святителя Єпіфана, святителя Германа, преподобного Діонісія, святителів Савина і Полувія.

Іменинниками 25 травня є:

Денис, Герман, Єпіфан.

25 травня народились:

1889 — Ігор Сікорський, український інженер, авіаконструктор, один з піонерів авіабудівництва, «батько» світового вертольотобудування. Створив літаки «Гранд», «Русский витязь», «Илья Муромец», які поклали початок багатомоторній авіації. На літаках Сікорського були вперше здійснені рейси через Атлантичний та Тихий океани.

1891 — Адальберт Ерделі, український живописець, один з основоположників закарпатської школи образотворчого мистецтва.

1905 — Олександр Корнійчук, письменник, громадський діяч, драматург, публіцист. Автор п’єс «Загибель ескадри», «Платон Кречет», «Над Дніпром», «Пам’ять серця».

Події 25 травня:

1771 — у м. Петербурзі видано урядовий указ про дозвіл тисячі козаків оселитися поблизу Азова.
1996 — у Києві відновлено пам’ятник княгині Ользі, зруйнований у 1919 році.

Це цікаво:

Слово “літак” існувало задовго до появи авіації. Літаками називалися самохідні річкові пороми, а також ручні ткацькі верстати з особливим пристосуванням для більш зручного перекидання човника.

Чи знаєте ви, що:

Ігор Сікорський виїхав за кордон лише тому, що дізнався від знайомого, який перейшов на службу до більшовиків, що є наказ про його розстріл. У той же день він таємно виїхав спочатку у Францію, а потім перебрався до Штатів, де продовжив роботу над вдосконаленням літальних апаратів.

Чи носив він у душі образу на більшовицьку Росію? Як стверджує його старший син Сергій Сікорський, Ігор Іванович не любив комуністів. Але про батьківщину, зокрема про рідний Київ, завжди згадував з теплотою.

Ігор Іванович розумів, що літати на одному двигуні, особливо в суворих кліматичних умовах Росії, дуже ризиковано. Тому цілеспрямовано працював над багатомоторним літаком, створивши декілька моделей типу «Іллі Муромця». На основі однієї з них і був сконструйований літак-розвідник, що здатен був протриматися у повітрі без посадки 7-8 годин, заглибитися в тил ворога на 200—300 км і з його борту можна було вести дуже точну аерозйомку.

До речі, не всі знають, що російська армія в ті роки була оснащена найкращою у світі авіаційною фототехнікою. На знімках навіть було видно, який саме вантаж перевозиться у залізничних вагонах, а  за допомогою спеціальної системи дзеркал, що її сконструював друг Сікорського, на негативі фіксувалися висота польоту в мить зйомки, напрям руху (за компасом) і швидкість літака. Американці й французи лише через п’ять років навчилися робити подібну фототехніку.