Нова система оплати проїзду метро в Києві: перші враження пасажирів

22 Червня 2015 11:24
kiev-ukr.segodnya.ua

kiev-ukr.segodnya.ua

19 червня Київський метрополітенофіційно став п’ятою у світі підземкою, депроїзд можна оплатити за допомогою банківської безконтактної карткиMasterCard з системою PayPass. Така ж система оплати є в Лондоні, Чикаго, Санкт-Петербурзі та Бухаресті.

У вестибюлі станції “Золоті ворота” пройшла презентація безконтактних платежів. На реалізацію проекту пішло три місяці. Ще за півгодини до офіційного відкриття пасажири почали цікавитися у консультантів, як працює нововведення.

Щоб оплатити проїзд, тепер потрібно піднести свою безконтактну банківську картку MasterCard до турнікета, і з неї автоматично буде знято суму, що дорівнює вартості проїзду. На 17 центральних станціях Києва вже є по одному такому турнікету. Він розташований ближче до контролера.

Відразу скористатися новою системою виходило не у всіх. У поспіху люди хотіли пройти якомогашвидше, але відповідного сигналу турнікета потрібно було чекати не менше 4-5 секунд. Виявилося, що карту необхідно тримати до тих пір, поки оплата не буде зроблена, і не з’явиться повідомлення про те, що її можна забрати.

Не з першого разу вийшло пройти і першому заступнику голови КМДА Ігорю Ніконову. При цьому він запевнив, що безконтактний спосіб оплати є дуже зручним, і за ним майбутнє не тількиметрополітену, але в перспективі і інших видів транспорту.

За словами організаторів, нова система оплати значно поліпшить транспортну інфраструктуру міста, а для гостей і туристів проїзд у метрополітені стане більш комфортним.

Молодь і ті, у кого є безконтактні картки MasterCard, високо оцінили нову технологію.

“Для тих, у кого така картка є, – це дуже зручно. Можна заощадити багато часу. Але поряд з цим,можуть зрости крадіжки подібних карток. Наприклад, мої батьки не часто носять свої картки ще й тому, що можуть їх втратити”, – ділиться враженнями студентка Олександра Шмига.

“Для мене це безумовний прогрес, так як я постійно ношу карту з собою, і тепер не доведеться стояти в черзі за жетоном. Але систему потрібно поліпшити: термінал досить довго зчитує карту, втому ж “Макдональдсі” оплата по PayPass відбувається миттєво – розповів житель ОболоніОлександр Нестеров.

Ті ж, хто проїжджає за соціальними картками або проїзними квитками, відгукувалися більшнейтрально.

“Я їжджу по картці киянина і мене все влаштовує. А ось те, що нове ввели добре для еліти абоіноземців. Нехай собі роблять, головне, щоб старе не скасували”, – пояснила нам пенсіонерка ЗояКравчук.

Контролери метрополітену розповіли, що турнікет з новою технологією поки пустує, оскільки щемало людей обізнані про нововведення. Так, на станції метро “Лук’янівська” та “Університетлишедванадцять осіб за день підійшли і скористалися безконтактної послугою. При цьому не у всіхвиходило пройти з першого разу.

За підрахунками організаторів, відсоток тих людей, у кого є система PayPass, в Києві невеликий. Алевони впевнені, що їх кількість зростатиме, оскільки тепер є широкий майданчик, де можнавикористовувати безконтактний спосіб оплати. У зв’язку з цим в Києві вже проемітіровано близько 1,5 млн безконтактних карт.

Зараз ведуться переговори з впровадження нової платіжної системи метрополітену і в Дніпропетровську. Спонсори сподіваються, що через деякий час зможуть встановити такі турнікети в усіх містах і проект “SmartCity” стане візитною карткою України.

Джерело: Сегодня