Водії пораділи, що з відходом ДАІ штрафувати стануть менше. МВС: нічого подібного
Сьогодні в МВС можуть визначитися з датою останнього офіційного дня роботи ДАІ в столиці. Про це “Сегодня” повідомив речник МВС Артем Шевченко, уточнивши, що рішення, швидше за все, буде прийнято на міністерській колегії. Нагадаємо: сама ліквідація автоінспекції передбачена новою реформою МВС – тепер оформленням ДТП займаються поліцейські (поки тільки в Києві). У зв’язку з нововведеннями водії хвилюються, чи не буде хаосу на дорогах, але сподіваються, що полісмени каратимуть рублем рідше, ніж інспектор. “Сегодня” зібрала основні питання учасників дорожнього руху (див. інфографіку) і розвіяла їх.
Як розповіли нам в МВС, на всі побоювання людей є відповіді і рішення. “Інспектори ДАІ поки будуть на стаціонарних постах (в’їзд-виїзд з міста), і в полку супроводу (колишній спецзагін “Кобра”. – Авт.), – Пояснює Артем Шевченко. – Регулюють автопотоки вже й поліцейські. У русі патрульні придивляються до водіїв та пішоходів, і якщо виникли підозри – можуть зупинити: у них будуть з собою алкотестери та інше обладнання. З пияцтвом за кермом боротьба буде жорсткою”.
Багато водіїв не розуміють, куди дзвонити у разі ДТП. У МВС відповідають однозначно: за номером 102, як і зазвичай.
Що ж стосується хабарів, то поліцейські запевняють: прийшли працювати по совісті і змінювати країну на краще, тому про хабарі не йдеться. До того ж рації на плечах копів – з вбудованими камерами, які запишуть будь-яке порушення правил роботи. Правда, включені ці камери не цілодобово, так що поки незрозуміло, як саме будуть фіксуватися ці порушення.
Є, втім, у столиці і водії, які раді догляду ДАІ. “Раніше гальмували тільки дорогі машини – знаючи, що з них можна здерти суму побільше. А “Запорожці” і “Ниви” лихачили і провокували аварії, тому що знали: на них не поласяться, – каже киянин Дмитро Гопко. – А тепер, сподіваюся, всіх штрафуватимуть неупереджено, і за справу”. Київські таксисти також вірять, що з відходом ДАІ їх робота стане простіше: “Бувало таке, що зупиняли прямо з клієнтами в салоні – просто для перевірки. А адже це час і гроші, – говорить глава Союзу таксистів України Василь Попик. – А у нових патрульних планшети і безперебійний інтернет. Так що наших зможуть на ходу перевіряти по базі – перед тим як зупиняти”.
ОСТАННІ ДНІ. Більшість нинішніх даішників про поліцейських відгукуються скептично і навіть скаржаться, що через ліквідацію їм вже не відсвяткувати 80-річчя ДАІ в наступному році. “Нас один раз вже ліквідували, а потім взяли назад (у 2005 році президент Віктор Ющенко розпорядився прибрати ДАІ, але вже через пару тижнів службу повернули назад через різко збільшену кількість ДТП. – Авт.). Я чомусь впевнений, що подібне буде і зараз, якщо молодь не впорається. Поки вони увійдуть в курс справи, може статися багато аварій! Так що нас ще покличуть”, – вважає поки що інспектор Сергій У. Поліцейські ж у відповідь кажуть, що свою роботу намагаються виконувати якісно, а вчаться – швидко.
Дві області вже без даішників
Дві області в Україні вже стали “піонерами”, що позбулися ДАІ – Донецька та Миколаївська. В останній, нагадаємо, автоінспекцію розігнали одним махом, після скандалу з двома даішниками-хабарниками: за розпорядженням глави МВС, усіх миколаївських інспекторів вивели за штат, і вони проходять переатестацію. 27 липня в Миколаївській області очікують старт конкурсу на відбір в поліцію. Місцеві правоохоронці нам розповіли, що після прибуття бійців МВС на заміну даішникам, аварійність на дорогах знизилася. “Але вона в області і так знижувалася – ми проводили профілактику”, – вважає спікер УДАІ Ольга Новохатська. Мінус же, за словами місцевих, – в тому, що новачки поки погано орієнтуються в місті. Але, за словами новачків, знання міста – справа наживна. Схожа ситуація склалася і в підконтрольних Україні районах Донецької області: там днями також відправили на переатестацію співробітників автоінспекції. “Розраховуємо, що всі хабарники, латентні вороги України, що ховаються від служби у важкий час, будуть за підсумками атестації звільнені”, – заявив Арсен Аваков.