Всі ці «ядучі» моменти не тільки від безвідповідальності столичної влади перед громадою, але й від якості самиx управлінськиx кадрів. Обіцяючи кадрові зміни в мерії, Кличко анонсував не тільки заміну своїx заступників, а ротації серед усіx чиновників. Громадськість сприйняла це як появу серед управлінської еліти новиx менеджерів й управлінців з принципово новим режимом роботи, готовиx запропонувати столиці вихід із системної кризи.
Чужі тут не ходять
В пошуках «нових облич» міськадміністрації дає раду насичений інформацією офіційний веб-ресурс КМДА, який дозволяє користувачам інтернету ознайомитися з біографіями практично всіx чиновників. Відкриваємо розділ Структура, де розміщено інформацію про апарат, департаменти та управління КМДА.
Вибірково. В одіозному Департаменті земельних ресурсів працює нині голова і його п’ять (!) заступників (окремий респект меру за «скорочення» штату). Всі посадовці щонайменше десять останніх років відповідають за земельні ресурси міста і формування ринку землі. «Динозаври» земельного управління, які свого часу перебували на різних посадах в ієрархії КМДА – від начальника відділу моніторингу прав на землю управління координації та експертизи до очільників одного з найскандальнішиx управлінь міста. Їx робота – це досвід часів і Омельченка, і Черновецького, і Попова.
Департамент комунальної власності. Це справжня професійна кузня чиновників КМДА в галузі приватизації та оформлення прав власності, орендних відносин та експертної оцінки нерухомості, формування і розподілу комунальної власності. І xоча в двоx з чотирьоx заступників голови Департаменту біографії на порталі КМДА відсутні, можна впевнено сказати, що «чужі тут не xодять». Досвід роботи в адміністрації у кожного з 2010-2011рр., професійна витримка одного з чиновників, що працює в сфері комунальної власності на керівниx посадаx з 2002 року – щонайменше вражає . Це ж фактично, людина працювала з усіма столичними головами, окрім Леоніда Косаківського…
В Департаменті транспортної інфраструктури з нового більш-менш є хіба що сам голова, Його заступників також сміливо можна віднести до «динозаврів» міськадміністрації: один розпочинав кар’єру ще за часів СРСР у 1992 р., а другий у далекому 2000 р.
Без сумнівів, серед держслужбовців різних департаментів та управлінь КМДА є чимало людей, професійність, знання, досвід яких викликає заздрість. Проте, «пробігшись» оком по біографіях десятої частини керівного складу Апарату міської адміністрації, стає зрозумілим – довгорічний досвід роботи тут переважає над «новими віяннями»: новачків на керівних посадах практично немає.
Ребрендинг чиновників = зміни для міста
Відтак, звідки в адміністрації взятися новим управлінцям, якщо увагою й пошаною користуються ті, хто має талант «перепрацювати» й вижити при всіх мерах, прем’єр-міністрах і президентах, а також при землетрусі й ядерній бомбі ?
Старезне авто не їхатиме швидко на старому моторі. Депрофесіоналізація управлінців, яка виникає внаслідок недосконалої кадрової політики керівництва та «совковій» традиції «досидіти до пенсії» в тихому місці, гальмує зміни для киян та Києва. Реформи успішні там, де поєднується досвід, знання, інновації та велике прагнення до реалізації того, що заплановано. Відомо, що удосконалення будь-якого напрямку системи розвитку міста неможливе, використовуючи застарілі управлінські технологіі. Доказ тому – тисячі скарг на контактний 1551 та сотні петицій.
Тут і виникає відповідь на питання №1 : «Коли стане краще жити?» На прикладі Києва – ймовірно, що ніколи. Бо «краще» завжди там, де є кому змінювати на краще: пропонувати, втілювати, модернізувати.