Київський фунікулер зачиняється на півроку через реконструкцію. Журналіст NewWest Media ознайомився з історією підйомника та подивився його архівні фотографії.
Київський фунікулер відкрили 1905 року. Він став другим фунікулером сучасної України (після одеського). Між Подолом та Володимирською гіркою не було сполучення, тому вирішили встановити фунікулерний шлях.
Колія фунікулера була на 44 метри коротша, ніж сьогодні. Спочатку нижня станція підйомника розташовувалася не на вулиці Сагайдачного, а на вулиці Боричів тік. Туди з боку Контрактової площі було підведено трамвайну лінію, і пасажири фунікулера пересідали до трамваю без придбання окремого квитка.
Київський фунікулер зарекомендував себе як швидкий та зручний транспорт. З часом технічне забезпечення підйомника вичерпало свої можливості.
У 1929 році фунікулер вперше масштабно реконструювали: замінили вагони, а будівлю нижньої станції перенесли на сучасну вулицю Сагайдачного.
Оновленим фунікулером користувалися жителі радянського, а згодом і окупованого нацистами Києва. Німецька влада не закрила підйомник, а лише підвищила вартість проїзду. Під час наступу радянських військ на станціях фунікулерного шляху побили вікна. Колії та вагони залишилися цілими.
Наступного разу київський фунікулер реконструювали у 1956-1958 роках. Тоді на рейки поставили вагони нового зразка та новітні системи руху. Реконструювали і фасад верхньої станції.
Нижня станція не реконструювалася з 1929 року. Її споруда була звичайним коридором у старому будинку на Подолі. Фасад станції не змінився навіть тоді, коли за кілька десятків метрів будували станцію метро “Поштова площа”.
Наступна реконструкція стала останньою донині. Її проводили у 1983-1984 роках.
Київський фунікулер побудували заново: переклали залізничне полотно, а фасади станцій зрівняли з землею.
Жителів Києва здивував дизайн нового фасаду нижньої станції. Футуристичний і мінімалістичний архітектурний комплекс відобразив майстерність радянських зодчих, не образивши око біднотою соцреалізму.
Також було встановлено нові вагони, які курсують рейками й зараз. Цікаво, що до останньої реконструкції два вагони називалися “Л” і “П” (лівий і правий відносно нижньої станції). Тепер вони “помінялися місцями”.
Київський фунікулер залишається не лише “візитівкою” столиці України, а й важливою транспортною артерією. За 2017 рік його послугами скористалися чотири мільйони осіб. Тому столичний підйомник можна назвати не лише туристичним об’єктом, а й справжнім порятунком для тих, хто хоче дістатися з міста Володимира Подолу.
https://ua.newwest.media/article/2018/1/11/yak-zminyuvavsya-kiyivskiy-funikuler-foto