Кожної зими американська компанія Pantone оберає головну барву року. Кольором 2018 став ультрафіолетовий. А отже невдовзі він потрапить в інтер’єри, провокативний відтінок фіолетового також можна буде побачити у колекція провідних дизайнерів одягу.
“Колір ідеально відображає події, що відбуваються зараз в світі. До того ж, він стане символом змін на краще”, — висловилися про барву представники компанії.
Що нам взагалі відомо про фіолетовий колір?
“Насамперед варто зазначити, що це не чиста барва, а суміш червоного і синього, — розповідає Вікторія Назаревич, кандидат психологічних наук, фахівець з кольоротерапії. — Якщо червоний — це колір самого життя, то синій символізує глибинне несвідоме. В індійській міфології він дуже пов’язаний з богиною Калі. Це жіноча першоматерія, те, з чого формується усе матеріальне в світі. А фіолетовий — це поєднання матерії і життя, фактично це створення реальності.
Фіолетовий можна часто зустріти у сакральних текстах, там його називають кольором фантазії, невідомого, неподаного. У римо-католицькій церкві починаючи з XIII століття фіолетовий був барвою унікальності, його могли одягати лише вищі церковні чини або представники найвищої влади в країні”.
— А як фіолетовий впливає на нашу психіку?
— З точки зору психології — це колір невизначеності, колір пошуку і фантазій. Фіолетовий подобається людям, які перебувають у духовному пошуку. Цей колір люблять підлітки, які ще не визначилися з гендерними установками, а ще він на підсвідомому рівні може імпонувати вагітним жінкам, які носять хлопчика.
Фіолетовий — це також колір філософів і художників, який спонукає до розвитку. Але ця барва дуже неоднозначна, тому до неї потрібно ставитися обережно. Когось вона може спонукати до творчості (не дарма імпресіоністи так часто малювали лавандові поля Провансу), а когось навпаки може увігнати у депресію. Адже якщо в інтер’єрі дуже багато фіолетового, то він створює зайву напругу. У такому приміщенні людина постійно відчуватиме незрозумілу тривогу.