27 квітня, розпочався найбільший технічний фестиваль OldCarLand. Захід триватиме 5 днів на територій столичного Державного музею авіації, що на вул. Медова,1.
8-й фестиваль традиційно організовує “проект Кофейбус” і OldCarServsice. Захід проходить за сприяння Міністерства оборони України.
Цього року на свято приїхали більше 1 тис. старих автомобілів з усієї України. Також завітали на свято автолюбителі з Польщі, Білорусі, Литви, Латвії та Естонії. Серед експонатів – спортивні машини, європейські легковики 1930-х, американські седани 1970-х і моделі радянського автопрому різних років випуску.
Вперше в Україні показали гоночні вантажівки ГАЗ-51 і ГАЗ-53. Вони беруть участь у ралі. Автомобілі привезли з Прибалтики.
“Над створенням одного автомобіля команда техніків працює майже рік. На вантажівках встановили карбюратор від “Чайки”. Двигун – V-8 від ГАЗ-93. Передні гальма від американського Ford. ГАЗовські гальма просто не зможуть нормально гальмувати”, – каже автолюбитель з Прибалтики Дзінтарс Каулакалнс.
Вага авто – 2 т. Максимальна швидкість – близько 200 км / год. Вантажівки їздять на 98-му бензині. На 100 км дороги витрачають 30-40 л пального.
На OldCarLand також завітав легенда литовського автоспорту Стасіс Брундза. Він 10 разів ставав чемпіоном Радянського Союзу в ралі. Перемагав у ралі “Тур Європи” 1974-го. Тричі виборював фінський етап чемпіонату світу в групі 2 1980-1982 років.
На нинішньому фестивалі чимало автомобілів, які публіці представляють вперше. Серед таких експонатів Buick Super 8 1947-го, Cadillac De Ville 1959-го, Ford Fairlane Skyliner Retractable 1959-го.
Спеціально до заходу та 12-річчя клубу OldCarServsice відреставрували автомобіль OLDSMOBILE Delta 88 1971-го року випуску. У 80-х машина потрапила на терени Радянського Союзу. Колишній власник спотворив авто, утім зусиллями майстрів OldCarServsic його вдалося відновити. Багато деталей замовляли у Сполучених Штатах, каже один з організаторів фестивалю і президент клубу Павло Лозовенко.
“Вперше на фестивалі представили німецький автомобіль LLOYD ARABELLA. Таке авто в Україні одне. Його випускали з 59-го по 63-й рік. Машину придбав ЗАЗ для дослідження для розробки моделі “Запорожець”, – розповідає Павло Лозовенко.
З конвеєра зійшло більше 45 тис. моделей LLOYD ARABELLA.
Традиційно на OldCarLand виставили автобуси радянського, українського та іноземного виробництва. Родзинка 8-го фестивалю – експериментальний автобус ЛАЗ-5208. Транспортний засіб у 1994-му виготовили у Львові.
“Автобус існує в єдиному екземплярі. Його виробництво викликало фурор. Цим транспортним засобом Україна хотіла підкорити Європу. У 90-ті роки його вартість сягала 95 тисяч доларів. Саме через брак фінансів у серію автобус не пішов”, розповідає один із організаторів фестивалю, власник проекту “Кофейбус” Вадим Навроцький.
На фестивалі показали військову техніку часів Другої світової війти та сучасної армії. Серед таких – легендарний КаМАЗ з АТО. “Залізняк” став прикладом конструювання військової техніки. Він обшитий бронепластинами та арматурою зі встановленим великокаліберним кулеметом НСВ-12,7 “Утьос”.
Цьогоріч Київавтодор виставив техніку часів для прибирання і ремонту доріг. Це радянський каток для укладання доріг і сміттєвоз, білоруський снігонавантажувач, німецький солерозкидач, американський заливник швів, швейцарська підмітально-прибиральна машина.
OldCarLand триватиме до 1 травня. Протягом пʼяти днів фестивалю пройде кілька десятків різних заходів і змагань. Будуть перегони на дитячих педальних машинах, діятимуть активні експозиції музичної й ігрової техніки.