Як київська влада розтринькає ще 184 мільйони гривень киян

6 Липня 2020 12:00

В рамках проекту «#Нашбюджет — під громадський контроль!» команда «Рідної країни» продовжує слідкувати та інформувати громадськість про витрачання бюджетних грошей. Мер Києва Віталій Кличко є беззаперечним лідером по неефективному освоєнню коштів місцевого бюджету. Не пройшло і місяця від новини про наміри київської влади щодо реконструкції та благоустрою  Труханового острова ціною в майже півмільярда гривень, як Кличко вирішив «здивувати» киян черговим епічним проектом. Цього разу очільник міста вирішив зробити «подарунок» велосипедистам.

Так, згідно розпорядження КМДА, київська влада планує побудувати велосипедну доріжку довжиною 5 км на Набережному шосе від Поштової площі до моста імені Патона.

Вартість питання – 184 мільйони гривень, тобто по 36,8 мільйони на кілометр доріжки. При цьому сам міст Патона, за результатами досліджень, проведених ще у 2018 році, знаходиться у критичному стані, але грошей на його ремонт у цьому році міська влада не передбачила.

Принагідно також необхідно зазначити, що вартість будівництва (чит. апетити чиновників) за два роки зросли в п’ять разів, адже ще в 2018 році міська влада планувала побудувати наступні вело маршрути:

«Виноградар – Центр» довжина – 16,7 км, вартість – 103,7 млн грн;

«Оболонь-Поділ-Центр» довжина – 13,1 км, вартістю 81,9 млн грн;

Солом’янка- Центр» довжина – 7,8 км, вартість – 49,5 млн грн;

«Поштова площа – міст Патона» довжина – 5 км, вартість – 30 млн грн.

Тобто в середньому вартість одного кілометра (навіть маршруту з Поштової площі до мосту Патона) коштувала за розрахунками 6,2 мільйонів гривень. Але через два роки, як бачимо, вартість зросла майже в 6 разів. З чим це пов’язано влада не пояснює, як і не пояснює нагальної необхідності у такому будівництві.

«Рідна країна» вже давно наголошує на необхідності внесення змін до нормативно-правових актів, в тому числі й до Статуту територіальної громади міста Києва, в яких необхідно передбачити участь громадськості при вирішенні питань щодо будівництва чи благоустрою об’єктів комунальної власності, на які планується витратити значні суми коштів. Також вкрай необхідним на часі є прийняття Закону «Про місцеві референдуми», яким необхідно передбачити вирішення питань перспектив розвитку місцевих громад, будівництва об’єктів інфраструктури та витрачання бюджетних коштів на такі об’єкти саме на місцевих референдумах.

Віктор Марусиченко, юрист
Громадський рух “Рідна країна”