Тривалий карантин примусив українців відкласти багато звичних справ та невирішених питань до кращих часів.
Відповідно до карантинних обмежень, певною мірою, обмежено доступними для громадян стали і столичні ЦНАП, хоча свою роботу з надання послуг громадянами вони не припиняли, лише частково змінили її формат заради безпеки та зручності киян.
Це стосується, насамперед, порядку отримання послуг, продиктованого вимогами часу, а саме процедури запису заявників на прийом до адміністратора ЦНАП та шляхів подачі документів.
Значний обсяг послуг наразі є доступний для замовлення дистанційно через зручні державні онлайн-сервіси, деякі послуги надаються засобами поштового зв’язку, проте велика частка адміністративних послуг все-таки вимагає особистого звернення в режимі face-to-face.
Поступова цифровізація послуг та переведення їх в електронний формат підтверджує свою ефективність, збільшуючи попит громадян на дистанційні послуги.
При цьому для заявників існують альтернативні та зручні способи планування візиту до ЦНАП: як через офіційний портал адміністративних послуг міста Києва, так і через мобільний додаток PQService в звичайному смартфоні.
Допомогу при реєстрації в електронну чергу надають громадянам і посилені Call-центри столичних ЦНАП, паралельно консультуючи заявників з питань отримання адміністративних послуг.
Навіть карантинні обмеження не зменшили попит на оформлення в ЦНАП біометричних паспортів та реєстрації нерухомості, а вклеювання фотокартки по досягненню відповідного віку за принципом екстериторіальності на період карантину зробило цю послугу лідером звернень.
Діджиталізація та ухвалення Урядом низки рішень щодо запровадження принципу екстериторіальності в наданні найпопулярніших адміністративних послуг як в межах столиці, так і в межах країни дає заявникам свободу доступу в отриманні інформації, сервісів і обслуговування незалежно від місця реєстрації та місцезнаходження.
Впровадження окремих елементів наведеного вище принципу має місце в земельних правовідносинах під час користування відомостями Державного земельного кадастру та погодження документації із землеустрою, при замовленні послуг у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно, у сфері реєстрації бізнесу, при отриманні паспортних послуг та отриманні дозволів на працевлаштування іноземців, обміну посвідчень водія та реєстрації транспортних засобів.
Та незважаючи на зміну характеру послуг, що надаються через столичні ЦНАП, тут завжди пам’ятають про головні цінності – орієнтацію на клієнта / суб’єкта звернення, незалежно від викликів часу та тимчасових труднощів, пов’язаних з пандемією, прагнучи зробити сервіс адміністративних послуг ще більш простим, зрозумілим та якісним для громадян по всій території держави.