Останніми роками ведеться досить активна робота щодо перейменування вулиць. Так, впродовж 2014-2019 років у столиці перейменовано понад 200 вулиць, провулків, бульварів та площ. Виникає питання: що в цьому випадку робити громадянам?
У разі перейменування вулиці змінювати адресу реєстрації у паспорті громадянина України необов’язково. У Києві це можна зробити безкоштовно, за бажанням, звернувшись до ЦНАП за місцем реєстрації. Проставлення до паспорта громадянина України штампу із зазначенням нової назви вулиці може відбуватися під час заміни паспорта, оновлення фотокарток, зміни прізвища, під час реєстрації нового місця проживання, або зняття з реєстрації місця проживання, коли в особи виникає безпосередня потреба.
При цьому внесення відповідних коректив до паспортів громадян України є необмежним у часі.
Внесення змін до документів про право власності на нерухоме майно у зв’язку з перейменуванням вулиць, на яких знаходиться об’єкт нерухомого майна, законодавством України не передбачено. Такі документи є дійсними і не вимагають заміни. Внести зміни до правовстановлюючих документів можна під час чергового візиту до нотаріусу (наприклад, у разі продажу майна).
Якщо ж вам необхідна довідка про зміну назви вулиці, її можна отримати у Департаменті містобудування та архітектури КМДА.
При зміні відомостей про місцезнаходження юридичні особи та ФОП мають керуватися нормами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
Крім того, перейменування вулиці жодним чином не впливає на реалізацію виборчого права.