В експозиції Victoria Museum триває виставка до 150-річчя видатної поетеси «Леся Українка — лицарівна Belle Époque». В окремій вітрині представлені понад 20 експонатів епохи, в якій жила і творила Леся Українка, що дають змогу уявити атмосферу тих часів.
Victoria Museum- приватний музей костюма та стилю, присвячений міській моді 1830-1920 років. Вивчивши фотографії Лесі Українки, підібрали речі, які найбільш близькі їй по стилю та духу.
«Ми хотіли створити атмосферу того часу і показати Лесю Українку як сучасну жінку. Яка була прогресивна, освічена. І це може надихати на те, щоб створювати чудові результати у житті, незважаючи ні на що. Леся Українка у цьому контексті — рольова модель, з якої можна брати приклад. Притаманний їй стиль, що демонструє вишуканість, гарний смак, елегантність, відтворює і її внутрішній світ», — зазначає засновниця музею Victoria Museum Вікторія Лисенко.
Аутентичні речі, характерні для періоду життя Лесі Українки, розкривають її як земну жінку. Лідерка думок свого часу, дворянка, яка багато подорожувала, попри скромність та невибагливість до розкоші турбувалася про те, щоб виглядати відповідно до свого статусу. Це підтвердять світлини з виставки та листи нашої героїні, рядки з яких озвучені в аудіогіді.
На виставці ви побачите мереживну сукню, в якій Леся могла б прогулюватися біля моря; блузи, подібні до яких вона могла б обирати для роботи, а також сукні, в яких легко можна уявити її в компанії подруги — Ольги Кобилянської.
В експозиції також є речі, якими могла б користуватися Леся Українка: кришталевий набір для письма — вишуканий і практичний; люстерко, в яке вона могла заглядати зранку; чарівна парасолька з вишуканим шовковим куполом і бамбуковою ручкою, — незмінний атрибут панянок кінця 19-го століття.
Серед виставлених речей є ще один унікальний експонат — костюм дійсного статського радника, яким був батько Лесі, Петро Косач. Довершує картину сукня з пелериною, аналогічна до якої була в гардеробі матері поетеси — знаної модниці Олени Пчілки.
«Прагнули показати Леcю Українку як представницю стилю прекрасної епохи, аристократку за походженням, яка одягалася відповідним чином. Її костюми говорять про високе шляхетне самосприйняття, не зверхнє по відношенню до інших, а стримане. Приємно вразили спогади її молодшої сестри, яка пише, що Лариса Косач була дуже тонкою і толератною людиною. В одязі це теж відображається, — звертає увагу історик моди та куратор виставки Мирослав Мельник, історик моди. — Її костюми дуже скромні. На світлинах жінка у затягнутому, та закритому вбранні, з високим комірцем та заплетеним волоссям. Хоча в цей час було чимало актрис з декольтованими сукнями і шаленими капелюхами. Лесі Українці не було потреби демонструвати розкіш через зовнішність. Вона була творцем, як в образі, так і у творчості закладала мінімалізм та лаконічність. Надавала перевагу чорному вбранню, говорила, що «це костюми, які личать до мого писательського стану».
У суботу Мирослав Мельник проведе лекцію та кураторську екскурсію.
Окрім експозиції «Леся Українка — лицарівна Belle Époque», відвідувачі мають змогу прогулятися й іншими шістьма залами, аби дізнатися про історію костюмів 19 століття.
Джерело: “Вечірній Київ”