Оскільки за півроку Уряд так і не подав змін до Закону про суспільне телебачення, парламент повинен невідкладно їх внести

18 листопадаа 2014 09:47

tomenko.ua

tomenko.ua

Виступаючи сьогодні на відкритті експертного семінару «Основні напрями реформування галузі телерадіомовлення в Україні», Голова Комітету ВР з питань свободи слова та інформації Микола Томенко висловив сподівання, що новий Комітет з питань свободи слова, який буде сформований у ВР VIII скликання, сконцентрується на трьох напрямках своєї діяльності: подальшому утвердженні свободи слова в Україні, забезпеченні інформаційної безпеки держави та створення системи медіа для пропагування України за кордоном.

Микола Томенко зауважив, що друге й третє завдання не були реалізовані, оскільки українська влада в попередній період не спрогнозувала нинішньої ситуації з фактичною війною з Росією як у військовому сенсі, так і в інформаційному плані. «Тому забезпечення інформаційної безпеки держави та формування системи медіа для пропагування України за кордоном (системи іномовлення) – дуже важливі завдання, які мають стати ключовими в діяльності майбутнього профільного парламентського Комітету», – зазначив М. Томенко.

Говорячи про те, яким повинен бути початок створення суспільного телебачення, Голова Комітету зауважив, що все повинно робитися і законно, і професійно.

Він нагадав, що Закон про суспільне телебачення і радіомовлення набув чинності 15 травня 2014 року, а відповідно до прикінцевих положень даного Закону, Кабінет Міністрів мусив протягом півроку подати до Верховної Ради чіткі зміни для того, щоб почати реальний механізм створення суспільного телебачення.

Натомість до 15 листопада (саме тоді закінчився передбачений Законом піврічний термін) Кабмін не подав жодної законодавчої пропозиції стосовно того, як створювати суспільне телебачення. При цьому, Микола Томенко зауважив, що дію певних норм Закону України, звісна річ, не можна скасувати Постановою Кабінету Міністрів.

«Якщо Уряд переконає депутатів, що замість державного підприємства необхідно створити публічне акціонерне товариство, а замість реорганізації нам треба одним рішенням ліквідувати діяльність всіх юридичних осіб та звільнити більше 10 000 людей, то, можливо, такі зміни відбудуться. Але точно вони повинні бути змінами до Закону про суспільне телебачення (які Уряд за передбачені півроку так і не подав), а не ухвалюватись напівтаємною Постановою КМУ», – наголосив Микола Томенко.

Він також додав, що в Комітеті з питань свободи слова та інформації розглядалося відповідне звернення Національної телекомпанії України, яка просила дозволити їй і надалі рекламувати алкоголь на суспільному телебаченні (що, як відомо, Законом заборонено) і вести іншого роду комерційну діяльність.

Микола Томенко зазначив, що оскільки це не було відповідним чином оформлено як законодавча ініціатива, то це питання не розглядалося на Комітеті. «Але взагалі, світоглядно це – неправильна ідея, щоб зберегти ідентичну систему засилля комерційної реклами і на суспільному телебаченні. Адже одним із очікувань телеглядачів є те, що нарешті з’явиться телеканал без реклами, або бодай із суттєво зменшеною кількістю реклами (і звісно, без реклами алкоголю)», – зауважив М. Томенко.

Він висловив сподівання, що у нинішнього Уряду та чиновників, що займаються створенням суспільного телебачення, пройде «запаморочення від влади» і у даному питанні вони почнуть діяти, відповідно до Закону, а не до своїх бажань, – почнуть створювати за бюджетні кошти канал для суспільства, а не ще один комерційний канал для пропагування діяльності Прем’єр-міністра та Уряду.