Поділ позбавлять транзитної функції і пристосують для пішоходів

20 листопадаа 2013 15:42
fakty.ictv.ua

fakty.ictv.ua

Департамент містобудування та архітектури КМДА затвердив остаточний варіант схеми руху транспорту на Подолі. Як повідомляється на сайті департаменту, пішохідною стане більша частина вулиці Сагайдачного – Контрактової площі до вулиці Андріївської.

Автор проекту Віктор Петрук повідомив, що “створити повністю пішохідну вулицю Сагайдачного, на жаль, у даний час не вдається” через значні транспортні потоки. За його словами, на ділянці від Андріївської до Поштової площі буде організовано односторонній рух транспорту у дві смуги у напрямку Поштової площі і за рахунок ліквідації другої половини проїжджої частини буде розширено тротуари.

Петрук підкреслив, що нова транспортна схема Подолу передбачає створення пішохідного простору: Андріївський узвіз, Контрактова площа, частина вулиці Сагайдачного, Поштова площа, пішохідна алея, сходи Магдебурзького права – пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз – Володимирська гірка.

За словами заступника директора департаменту Андрія Вавриша, до 21 листопада триватиме опитування громадськості про функціональне призначення Контрактової площі. “Однозначно зосередимо свої зусилля на розвитку публічного простору на території Контрактової – приберемо дисонуючі об’єкти, обмежимо транспортне навантаження, впорядкуємо і озеленимо площу”, – сказав він.

“Статус пішохода стане пріоритетним на території Подолу. На більшій частині подільських вулиць, які буде визначено як пішохідно-транспортні, буде облаштовано пішохідні переходи, підняті до рівня тротуару. Тобто, переходячи дорогу, пішохід не буде опускатися на рівень проїжджої частини, а навпаки – автомобіль повинен буде підніматися на рівень тротуару. Підняті пішохідні переходи, по суті, є широкими лежачими поліцейськими, які змушують водіїв знижувати швидкість, незалежно від того, є на них пішохід чи ні”, – сказав Вавриш.

Трамваї на Подолі будуть курсувати тими ж вулицями, що й зараз, але змінять напрямок руху. Заїзд буде через Межигірську, зупинка збережеться на вулиці Спаській, а виїзд буде через Костянтинівську. На вулиці Братській та на Контрактовій площі трамвайні рейки буде повністю демонтовано.

Кількість світлофорів на Подолі після реконструкції скоротиться до мінімуму. У внутрішній вуличній мережі залишиться тільки один світлофор: на перехресті вулиць Братської та Андріївської, ще чотири світлофори з семи існуючих збережуться на Валах, де планують велику реорганізацію руху. Буде ліквідовано перехрестя Верхнього і Нижнього Валів з вулицями Почайнинська і Житньоторзька, а ліві повороти з Валів буде організовано тільки шляхом об’їзду прилеглого кварталу, у зв’язку з чим змінять напрямок руху вулиці Костянтинівська та Межигірська.

“Після реконструкції Поділ значною мірою втратить транзитну функцію”, – сказав автор проекту Петрук, підкресливши, що планується створення багатоярусних паркінгів: на місці автостанції “Поділ”, в районі елеватора № 1 “Київмлина”. Може також з’явиться плавучий паркінг-дебаркадер на Дніпрі.

Наслідком від реалізації запропонованої схеми стане суттєве зниження конфліктів між транспортними та пішохідними потоками на перехрестях, що призведе до подвоєння пропускної спроможності всередині вуличної мережі. При цьому середній швидкісний режим у години пік зросте з нинішніх 6,8 км/год, до більш ніж 20 км/год, і прямим наслідком цього стане зниження шкідливих викидів більш ніж на 40%, наголошується у повідомленні на сайті департаменту КМДА.